tisdag 16 januari 2018

Så härligt!

Igår skulle jag hämta Astrid på förskolan, jag bestämde att hämta kl 14,00.Vi gick till Börjes och köpte nyponsoppa, för det ville Astrid ha. Vi hittade även en klänning som hon också ville ha.
Stefan kom då han hade jobbat färdigt. Så mysigt. Laga mat och äta med Astrid och sen natta henna. Kul att rå om henne utan att Therese och Christian är med.
Therese skulle jobba till 20,00, och Christian var iväg på jobb.

Inatt har vi fått snö, tyvärr så har det varit + grader hela dagen. Jag hade gärna haft -5 grader.
Lite synd om Elsa idag. Hom gillar att snuffsa runt i snön. Men på morgonen var det jobbigt att gå då det inte var skottat, det blev bara en liten runda. Tänkte att vi skulle gå en längre runda i eftermiddag, men jag har legat pall, pga denna huvudvärk och trötthet.
Fast Elsa har njutit runt i trädgården, för visst har vi varit ute lite i trädgården.
Det är ju så härligt med lite snö!

6 kommentarer:

  1. Håller med dig, blir det plusgrader nu så försvinner snön och det är ju synd.

    SvaraRadera
  2. En mycket vacker vinterbild. Så ser det sällan ut hos mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stod på trappan och tog kort över trädgården, ner på vår ladugård.

      Radera
  3. Nyponsoppa med Astrid, det är toppen det! Här finns knappt någon snö alls. Och någon plusgrad. Kan bli en kall och snörik februari ändå. Man vet inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har runt nollan, så snön är riktigt tung, men det lyser upp tillvaron.

      Radera