tisdag 23 januari 2018

Nya stövlar!

I november 2016 köpte Stefan ett par fodrade gummistävlar. I höstas upptäckte han att de var spruckna. Jag var då på Börjes för att reklamera dem. Lite tjurigt, men fick ett par nya.
För ca 2 veckor sedan så fick stefan se att hans nya stövlar också spruckit, ändå så jag jag smörjt in dem med glyserin.
Så idag då jag åkte ner till Tingsryd  tog jag med mig stövlarna.
Inga problem alls, jag fick nya utan problem, fast jag tog ett par ofodrade, så får Stefan ha raggsockar däri.
Innan jag var och handlade så gjorde jag dagens goda gärning, var hos mamma och Erno på en fika.
Jag skulle som vanligt inte ha så mycket på Börjes, måste gynna affären här i Linneryd. Hade inte mycket uppskrivit, men vad mycket det blev ändå Lite smått här och där.
Tyvärr så var det dumt att handla själv, för ikväll är det katasfrof, köra kundvagnen är minsann inte lätt. Stefan kom lagon tills jag hade handlat färdigt.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar åka och handla ensam, men sen när jag kommer hem öppnar jag bara bagageluckan, så får Göran lyfta in varorna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stefan är oftast med och kör kundvagnen och lyfter kassarna.

      Radera