lördag 26 mars 2016

Påskafton!

Idag steg vi upp i ottan. Nästan iallafall.
Efter frukosten körde vi och köpte komjölk, dvs mjölk direkt av en bonde.
Jag fick för mig att jag skulle göra ostkaka.
Då jag ändå var i köket och krabbade, hade vassle, tänkte jag att jag kunde baka lite bröd. tog fram surdeg innan jag hann att ångra mig. Då surdegen hade tinat, hade jag ångrat mig med mitt brödbak, men smålänning som jag är, så får ingenting förfaras. Det blev en sats bröd. Mer tyade jag inte.
Igår var det våffeldagen, men vi hann inte med att äta våfflor, så vi tog det till lunch dag. Så himla smarrigt.
I eftermiddags påbörjade jag klippningen av Elsa. Klipparen vill inte klippa. Elsa vill inte bli klippt.  Tror jag ska gå till en hundklippare och få Elsa riktigt klippt.
Nu börjar påsk afton gå till ända, och jag emot min snarkelåda!
Natti-natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar