torsdag 3 mars 2016

Jag kan då köra ihop det!

Då jag sa till mamma att jag skulle åka till Tingsryd som i går, undrade hon om hon fick bjuda mig på lunch. Jag funderade lite, men kom fram till att Elsa kunde ju åka med ner, så behövde jag inte tänka på att jag måste hem.
Jag åkte hemifrån 7,30, åt frukost hos mamma och Erno.
8,30 hade jag ett välbehövligt besök hos sjukgymnasten, därifrån gick jag vidare till vårdcentralen för provtagning.  Sen blev det lite fika innan jag gick till tandläkaren.
Mamma följde med mig till Sticka.nu, jag skulle köpa lite garn.
Efter en god lunch gick jag och handlade innan Erno körde hem mig.

Trött med huvudvärk, så pausade jag lite innan det var dags att gå på symöte.
Ja jissus vad jag kan köra ihop dagen.

Det finns något som heter särskilt tandvårds stöd, (tror jag) för ett par år sedan fick jag info om att detta var något för mig. Jag bad läkaren om intyg på att jag har morbus crohns sjukdom, sen gjorde tandsköterskan resten.
Detta stödet ger mig 600:- x 2 / år i förebygande tand vård.
Tandläkaren tog fyra röntgenbilder, undersökning av tänderna och så skrapade han lite tandsten. Allt detta kostade mig gratis. Tandläkaren sa att han tyckte att någon fördel ska jag väl ha, med tanke på alla mina sjukdomar  och alla mina mediciner.
Nu klarar jag mig ett år framåt, hum... eller får jag gå tillbaka om några problem uppstår.

Ha en bra dag! Själv så ska jag nu efter lite frukost sova vidare.

2 kommentarer:

  1. Skönt ändå att det finns lite bidrag att få. Tandläkarbesök kan bli dyra historier. Ta det lite lugnare idag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bidraget täcker undersökning, och det är ju bra. Men det täcker inte vidare åtgärder vill ev problem.

      Radera