söndag 19 april 2015

Underbara ungdomar!

I fredags åkte jag ner till dottern i Tingsryd. Hon slutade jobba klockan 13,30. Det blir inte så ofta som jag åker till henne, tyvärr. En mysig eftermiddag, med fika och promenad med Elsa och Signe.
Vi var även med mannen och köpte kostym till bröllopet. Fattas gör nu bara slips och skor.
Det är ett tag sedan jag började köpa klänning till bröllopet. Fastnade för denna.
Men vi ska ju även på en massa andra kalas, så jag behövde flera klänningar.
Vet inte om jag vill ha någon av dessa klänningarna, kanske ska vara lite mera färgglatt.
I tisdags var jag på Härlins och hittade denna klänningen, den blir perfekt till bröllopet.
Haha, trodde vi ja. Men icke.
Mannen har sagt flera gånger nu att han vill att jag ska ha långklänning. Härlins har inga just nu.
Dottern med sambo skulle till Växjö igår, så då åkte jag med dom. Mannen var hemma med hundarna. Och jobbade med den nedrans veden.
I min ensamhet strosade jag nere på stan, och hittade mig en långklänning och ett par skor.
Då vi åkte upp till Grand Samarkand mötte även den andra dottern med sambo upp, så vi lunchade tillsammans.
Så mysigt att strosa runt på Grand med ungdomarna.
Innan vi åkte hem tog vi en fika hos dottern.
Tingsryds ungdomarna stannade hos oss och grillade.
Kortfattat så har jag nu haft ett par härliga kvalitetsdagar.

Ha en fortsatt trevlig söndag! 

3 kommentarer:

  1. Så mysigt du haft. Att shoppa klänning inför ett bröllop är inte det lättaste....men det är kul. Ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den fjärde klänningen ska jag ha på bröllopet. Nu ska jag inte vare sig leta ett titta efter någon annan.
      Fast den tänker jag inte visa förrän efter bröllopet.

      Radera
  2. Vilka härliga dagar du haft. Och vilka fina klänningar du hittat!
    Kram!

    SvaraRadera