söndag 12 april 2015

Det vore katastrof...

Igår skulle jag ha åkt till Tyskland, på en dagsutflykt. Klart att jag hade klarat av att åka, men frågan är hur jag hade mått den kommande veckan.
Eftersom jag inte åkte med, så kunde jag ju istället bjuda hit grannarna E & Å. De håller på att renovera sitt kök, så det var ju perfekt.
Precis lagom till kaffet så kom dottern med sambo och hund. Man skulle nästan kunna tro att de ska ha storkalas, haha, som de hade handlat. De sov över här, för de hade beställt mat idag, skulle ju lämna tillbaka min bil.
Hahaha...  mannen fick inte jobba med veden i dag, nej, jag är inte orolig, det blir ingen katastrof, för veden tar inte slut.
Dottern den yngre kom också hem, hon hade planerat att putsa mina fönster, men det blåste så in i passens, så det gick inte.
Jag hade bestämt att vi skulle grilla till lunch, men det var med nöd och näppe som mannen fick igång grillen i denna blåst. Männen satte sig ute vid grillen med en grillöl, dottern dä sov på soffan, dottern dy och jag fixade sås, potatis, sallad mm och tog ett glas matlagningsvin. Så trevligt att hjälpas åt.
Nu har vi invigt årets grillsäsong.

Nu är det slut på denna veckan, i morgon kommer det en ny!
Må väl! Natti-natti

3 kommentarer:

  1. Vad jag längtar efter grillsäsongen nu. Men det lär nog dröja. I natt har det snöat här..inga massor...men det räcker mer än väl för att man ska bli besviken. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Åååå...så ni har grillat. Det har inte vi...än. Men var så säker...det kommer :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jisses vad ni håller igång, hi hi . . .. men så kul med en sammanhållande familj.
    Grilltiderna är här, men man väljer väl rätt dag och inte halvstormigt,
    *he he he*
    Allt känns så mycket lättare och roligare när 'denna tiden' är här.
    Men igår när jag grejade lite i trädgården blev jag tvungen att ta på dubbla mössor, vinden blåste rakt igenom skallen, *fniss*
    Vinterjackan åkte på igen . . . . . detta april väder alltså . . . . .

    Jag myser med mina gosiga sockor, de värmer min kalla fötter . . . .
    Må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera