fredag 10 april 2015

Jag njuter i solen!

Tänk vilket underbart väder vi har. Det är inte bara jag som njuter. Elsa tycker om att få strosa fritt i trädgården. Här sitter hon och vill ha utav mattes lunch.
Så söt hon är då hon sitter och visar undertänderna.
Shih tzu-hundar har oftast underbett.
Igår fyllde Elsa 3 år. Grattis till mitt lilla yrväder!
Strumpstickningen fortsätter, bra tidsfördriv. 
Igår blev detta paret färdiga, så nu har jag börjat på nästa par. 
Ingen vacker syn, då frun sitter ute med håret uppsatt, och solglasögon, men hon njuter.
Igår gjorde jag ingenting. Tänk vad skönt att ha det gjort. Funderar på att fortsätta idag. Men idag har jag lite annat som jag bara måste göra också, vi ska ha gäster ikväll.
Värken är bedrövlig, magen är totalt kass, så trött att det känns som om jag inte sovit på evigheter. Så det hade varit skönt att bara sova.
Igår då mannen kom hem ifrån jobbet, tog han traktorn med tippvagnen och motorsågen och så körde han ut i skogen. För tänk, det vore skandal om veden vi har i ladugårdarna och uthusen skulle ta slut om så där 10-15 år, och vi inte har någon ny kapad och klyvd ved.

Det är lustigt, jag skrev i bloggen igår, innan jag stängde av datorn så kollade jag mitt inlägg i bloggen, men idag är all text borta, och korten låg i utkastet. Men skaparglädjens kommentar är kvar.
Tekniken är fantastisk!

Ha en bra helg!

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt väder vi har. Bara att njuta.
    Trevlig helg till er också.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt garn du har stickat av. Så skönt att kunna sitta ute och sticka. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  3. Grattis lilla Elsa på 3 års-dagen !
    Ja igår var vädret toppen, men idag är vädret botten.
    En' innersittar' dag vid datorn.
    Oj du lilla 'stickmyra', här går det undan, hihihi . . . .
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera