onsdag 9 juli 2014

Sommar och Sol!

Nu är snickarna i full gång med taket på stenladan. De stackarna, solen gassar på.Så jag sätter ut vatten och saft till dom, för vätskebalansen.
Brukar bjuda dom på eftermiddags kaffe då jag är hemma. Igår bjöd jag även på lunch.

I måndags eftermiddag kom dottern dä, Signe och farmor hit. Farmor vill rensa ogräs i "sina" land, pojken skulle ut och prova fiskelyckan så då kom dottern hit och sov över.
Igår skulle dottern dy och pysen till IKEA, dottern dä åkte med dom, jag hade velat åka med, men stannade hemma så kunde Signe vara här. Hade inte klarat av att åka till Älmhult, gå där, och sen åka hem. Kroppen är inte vad den borde vara.

Vad det är mysigt att ha ungdomarna hemma. Bara njuter av det. Två kvällar i rad har dottern varit hemma så vi har grillat och ätit gott.
I dag var det meningen att jag skulle ha åkt till dottern dy, eller så skulle hon ha kommit hem, men jag kände igår att jag behövde bara vara hemma, och göra ingenting, och så får det bli.

Vilken tur att jag ibland inser mina begränsningar, för idag kom jag knappt ur sängen. Istället för att minska så har jag ökat på smärtlindringen, NEDRANS!
Vilken tur att jag stannade hemma igår.

För två veckor sedan ändrade smärtläkaren på min medicinering, han ringde igår för att vi skulle ha en utvärdering. Men jag kunde inte svara på om jag har haft effekt av ändringen. Han vet ju om att jag inte gillar medicinerna, så jag tror inte att han är orolig att jag ska ta för mycket. Så fort jag kan så minskar jag ner på dom.

Ha en bra dag!
Det ska jag ha, och ska göra ingenting, och så vila lite därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar