torsdag 24 juli 2014

Håller jag på att gå av?

Vilken varm underbar sommar vi har. Mannen har "semester" men jobbar typ 14 timmar/dygn, minst. Vi har snickare här hemma då taket på stenladan måste läggas om. Det är förberedelse innan han kommer och efter det att han har kört hem.
Fast i går var vi bortbjudna till H & C, som är goda vänner till oss. Så då var mannen tvungen att ta fritt lite tidigare.
Idag kom ett par ungdomar hem till oss, för de behövde vara fyra personer till takläggningen, mannen, svågern, snickaren och svärsonen. Så då fick jag umgås med dottern. Så underbart att ha henne hemma. Ett stort TACK våra älskade ungdomar!
Ikväll har jag haft hundvård. Klippt till Elsa lite här och var, duschat Elsa, och klippt klorna på Elsa. För i morgon ska Elsa åka på semester. Min syster kommer och hämtar Elsa på eftermiddagen, så ska dom köra till Öland.
Och idag har mitt magnetarmband kommit, som jag skickat efter. Hoppas att det ska hjälpa mig med min värk. Min madrass och kudde har ju till viss del hjälpt mig. Syster beställde ett par örhänge.
Men i kväll är inte mitt liv roligt. Kroppen sitter i ett skruvstäd, och detta skruvstäd vrider kroppen på alla möjliga håll och kanter. Nedrans jädrans skit. Varför denna djävulska värk??? Och som inte det skulle räcka?? Min rumpa...... aj, aj, aj, bajsa-torka-sår-i-hela-baken. I flera dagar har jag nog bajsat minst 25 gånger/dag. Det är normalt att bajsa 3 gånger/vecka-3 gånger/dag, men jag är inte normal på någonting, för jag är min egen.
Nu är det Puss och Kram, God Natt <3

Ha en fortsatt trevlig sommar!

2 kommentarer:

  1. Tycker din man ska försöka ta lite ledigt nu är han har semester. Jobbigt att byta tak på stenladan i den här värmen. Men det verkar vara sista dagen idag för den här gången.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ibland måste man kanske göra en del 'saker' klara på semestern, men ibland måste man ta sig ledigt annars blir man överansträngd och då kan det gå illa. Bättre att ta det lugnt och tänka på sig själv, ja då tänker jag på din man som du förstår.
    Sommaren är härlig i år för alla som gillar att bada, det behövs många gånger i denna hettan. Kanske det blir svalare nu när åskväder är på gång. Vi fick 1 mm regn igår, hurra . . .
    Njut av sommaren/ Eva

    SvaraRadera