onsdag 23 juli 2014

Ja, si dagarna de går..

Ibland så hinner jag inte med tiden. Man kan tycka att jag som går hemma och är sjukpensionär har all tid i världen, men så är det inte.
Vi hade dåligt med vinbär i år så jag har varit hos en granne och plockat, så då blir det lite merarbete med att plocka, koka vinbärssylt och gelé.
Mitt i allt bestyr med vinbären, skulle jag lägga upp ett par gardiner. Det var jobbigt att tänka, och sy så det skulle bli rätt. Och så ringer en god vän till oss, helt väck i huvudet, fattade inte riktigt vad han sa. Men tillslut så förstod jag att vi var bjudna till han och hans fru. Han trodde nog att jag inte var nykter, men det var jag. Som sagt så klarar jag ju inte av att göra så mycket, för kroppen reagerar på många olika sätt.
Igår hade jag en heldag i Växjö hos dottern dy och pysen. Jag började med att hänga upp gardinerna, det blev fint, kanske att de var 1 cm förkorta.
I lördags var det allsång med Humbles orkester här i Linneryd, en mycket trevlig kväll. Mamman i bandet är en god vän till mig, skolkamrat till min man, äldsta sonen i bandet var en skolkamrat till yngsta dottern.
Alla har nog hört talas om "Leif Bloms orkester". Mamman i "Humbles" är en brors-dotter till Leif, och så är det hennes duktiga barn, Andre, Filip och Cornelia som har bandet "Humbles".
I söndags hade dottern dy inflyttningsfest för mig, mannen, dottern dä och pojken, en trevlig em med god mat och dryck.
Mannen har semester, men jobbar minst 14 timmar/dygn här hemma. Vi har ju en snickare här hemma som behöver hjälp då vi lägger om taket på stenladan. Jag står för lunch, och em fika, förutom igår, då jag hade en heldag hos dottern dy.
Jag har lite semesterförberedelser, skönt för oss är att huset inte står tomt då vi åker iväg. Nej, dels så är snickarna här hela tiden, och så har vi inneboende här i huset, och huset är larmat. Inte skulle jag kunna lämna mina älskade djur utan tillsyn och sällskap, de vill ju ha kärlek.



Ha en bra dag i solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar