lördag 3 maj 2014

Vart har mitt minne tagit vägen?

Det är ca ett halv år sedan som jag fick morfinplåster, istället för tabletterna, som kom ut hela i stomipåsen.
Jag tycker att plåstren funkar bra. Men det tog tid innan jag fattade att de kvällar som jag bytte plåstret, så sov jag sen dåligt på natten, och vaknade med huvudvärk.
Så jag började att byta plåstret vart tredje morgon, det sköttes även på lasarettet.
Men då jag var hemkommen, så var det bortglömt.
Jag bytte i måndags kväll, sov dåligt på natten och vaknade med huvudvärk, bytte åter på torsdags kvällen, sov åter dåligt och vaknade med huvudvärk.
Efter första frukost så kom jag på det, ska ju byta på morgonen, VirrePannaLisa.
Nu har jag skrivit på plåsterasken "MORGON" Kanske att jag kan komma ihåg detta.

Igår hade jag en Mamma-Dotter-Dag. Dottern dä kom hem på morgonen, sen körde vi in till Växjö och shoppade  loss lite. Jag skulle ha matta till uterummet, present till min systerson som snart fyller 20 år, lite mat på City Gross som dom inte har nere i vår affär, hittade även två tunikor till mig på Indiskan, på tassar och morrhår handlade jag schampo och koppel till Elsa. 
Vi åt lunch tillsammans med min man, dotterns pappi.
Vi hade en trevlig dag, alltid kul att träffa våra ungdomar!

1 kommentar:

  1. Låter som en bra mor och dotter dag.
    Hihihi bättre att komma på att byta plåster lite sent, än aldrig ;)
    Kram!

    SvaraRadera