fredag 30 maj 2014

Inga rosor!

Som sagt så åkte jag och söstera mi till Öland i söndags. Vi flyttade in i deras "torp". Och givetvis så var Elsa med oss.
Söndag-måndag hade vi kalasväder.
I måndags hade jag teletid med min smärtläkare. Fick en ny tablett som jag ska testa, och så halverade vi morfinplåstret. Får se hur det ska gå. Jag måste ju testa att minska. Men visst känns det...
På måndag em tog vi oss en promenad norr över, vi tog fika med oss. Så mysigt
På tisdagen var inte vädret med oss. Så vi tog en tur in till Borgholm och handlade lite.
Och på onsdagen körde vi till Djurvik. Vi hade kameran med oss och tog lite naturbilder.
Så härligt, naturen är ju så himla fin.
Så vackert!


Vi hade fikakorg med oss, men det blåste för kallt för att sitta ute och fika, så vi satt i bilen. Och vad fick vi då se i björken...... fram med kameran, både för mig och syster.
En svart fågel hade sitt bo i björken. Den var inte länge i bodet förrän den flög iväg igen.
Väl hemma igen så väntar Elsa på att husse skulle komma. Han och A kom över till oss på onsdags kvällen.
Då jag gick ifrån frukostbordet på torsdags morgonen för att hämta kaffe, så tog Elsa min plats, och vad ska matte sitta?
A och S åt frukost tillsammans med mannen min och Elsa.
Tyvärr så var vi tvungna att åka hem igår, för rörmokaren skulle komma idag.
 Och idag blev det inga röda rosor...
980530
Tänk att mannen hade glömt denna dag...hummm..
Det kan jag inte förlika mig vid.
Jag kom ihåg våran dag, så det blev oxfile med Håkans potatissallad, men nästa år blir det något helt annat, kanske att mannen aldrig mera glömmer denna dag.

P & K


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar