lördag 24 maj 2014

Det kostar på att se bra ut!

Ännu en intensiv vecka har gått.
I måndags då jag och mannen körde från Växjö tog vi omvägen över Tingsryd hem. Vi hämtade farmor, för hon ville rensa i hallonlandet och blomlanden. Hon har lite svårt att släppa trädgården. Jag såg inte röken av henne, mer än då jag hade maten färdig.
Svärsonens mamma kom på besök i onsdags. Hon hade en tomatplanta med sig.
Alltid lika roligt med besök.
Och på em kom en granne med en "krya på mig" blomma.
Tack till både K och E.
På onsdags kvällen körde vi hem farmor. Och då vi ändå var i Tingsryd så ville dottern bjuda på mat. Tack älskade T.
Jag hade velat gå på en begravning i torsdags. Min älskade lilla vän M´s mamma begravdes. Men först skulle jag till vårdcentralen, äta lunch hos dottern, därefter skulle vi till Växjö.
Dottern och farmor skulle till optikern.
Jag har inte sett så bra med mina glasögon.
 Ännu sämre har jag sett med extra glasen. De har haft samma styrka, men inte samma progressiva slipning , ingen antireflex och så har de inte ändrat färg av solen. De har tjänstgjort som gå bort/fest glasögon.
 Det passade perfekt för mig att åka med till Växjö, och hämta mina nya glasögon.
På mina extra par har jag samma styrka, och samma slipning, samma allt, förutom att första paret blir mörka utav solen, det blir inte detta paret. Så nu ska jag väl se bra ut, men det kostar, 9800:- , phu.... för en fattig sjukpensionär...


Lite skillnad är det allt på de nya och gamla paren.









Igår skulle jag åter in till Växjö, och till min sjukgymnast. Agera som nåldyna, först fick jag triggerpunktsakupunktur, därefter 5 nålar i högra örat, 12 nålar i ländryggen och 3 nålar i högra foten, det är en pers, fy tusan vad orkeslös jag blev. Det enda jag gjorde därefter var att jag höll solstolen varm.

Ha en bra helg, mina vänner! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar