måndag 31 mars 2014

Mycket att göra, ingen att skicka!

 I helgen hade vi kanonfint väder, så vi grillade korv till lunch både lördag och söndag.
Mannen har klippt fruktträden, så Elsa hjälpte honom med pinnarna, hon är tokig i pinnar. En bra arbetsfördelning, då jag satt i solen och stickade.
Idag har jag haft fullt upp. Jag gick ner till stickcafe´t, det var en där idag som har en handarbetsbutik. Så jag var bara tvungen att köpa lite mera garn. Ska sticka mig en ny sjal, och så lite mera strumpor.
I eftermiddag var jag på målarkursen. Nu är min lilla saftkanna och vinkaraff färdiga, och jag är så nöjd.
Nöjd med dagen så ska jag nu gå en liten promenad med Elsa, sen tar jag kväll.

1 kommentar:

  1. Ser att du gillar handarbete. Jag gör mina trevande försök ibland med blandat resultat.
    Må så gott och ha en fortsatt fin vårvecka!

    SvaraRadera