fredag 28 mars 2014

Alla redan fredag!

Jag är så lycklig att jag har tjejerna. Båda två har sina liv med sambo och jobb. Men de förgyller mina dagar då de har tid, lust och ork. Det kan nog vara jobbigt att ha en mamma som mej, som alltid är sjuk och har ont, som aldrig är pigg och glad.
I tisdags hade jag en heldag hos dottern dy.I går kom dottern dä och Signe-bus hem på en heldag.
Så underbart att vara umgås med döttrarna, inga måsten eller krav, mer än att laga mat och äta, och framförallt att bara vara!

Sen var det symöte i går kväll, vi har mycket trevligt på våra sammankomster. Tyvärr så var jag alldeles på tok för trött. Mannen undrade om jag verkligen skulle gå, så trött som jag var, men han hämtade tidigt så jag låg nerbäddad redan vid 21,00.

Idag ringde dottern och väckte mig kl 10,20, kanske dax att trilla ur snarkelådan. Så himla trött, men jag har sovit gott sen jag somnade igår, bortsett ifrån mina nattliga toabesök.

Det blir inte många knop gjorda idag, utan en vilodag. Solen skiner, så jag ska sätta mig ute i solskenet och njuta med en kopp kaffe och strumpstickning.

Ha en bra dag, mina vänner! <3

3 kommentarer:

  1. Hoppas du hade en skön stund i solen, och att det blir fler stunder i helgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att du fick njuta av solen. Och att du även får göra det idag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. När vädrets makter bjuder på en sådan underbar helg som om det vore Maj månad, nä då ska det inte några måsten' komma i vägen'.
    Vem tar 'jobbet' i från dig, nä vila och njut, 'solen skiner kanske bara idag', *ler*
    Ta hand om dig/ Eva

    SvaraRadera