torsdag 28 februari 2013

Pigg och trött!

Nu har kortisonets verkan gjort sig märkt hos mig.
Vaknar om nätterna och är pigg, med ändå så otroligt trött.
Det är bara att stiga upp och vara vaken en stund, för att sen lägga mig igen och lyssna på ljudbok, där efter går det att sova vidare.
I går natt var jag uppe mellan 00,00-01,00 ca, och sen mellan 04,00-05,30. sov sen till 7,30.
Igårkväll la jag mig inte förrän vid 22-tiden. vaknade vid 3-tiden, lyssnade då på ljudboken i en timma, för att sen stiga upp och äta första frukosten. Därefter sov jag gott.
Jag är så glad att jag har ljudböckerna att lyssna på.
Vet inte vad som orsakar huvudvärken på detta sätt, om det är sömnstörningen, värken eller medicineringen.
Biverkningar för mig av kortisonet är att bli både pigg och trött, huvudvärk, törstig, muntorr, smakar som någon äter järn och tuggar skit i min mun, denna gången är jag även allaredan svullen i ansiktet, efter bara två veckor. Men det är iallafall tur att kortisonet finns, jag är ju i ett skov i min crohns, dvs inflammation i min tarm.
Idag blir det att bara ta det lugnt och återhämta mig, som jag brukar!

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar