tisdag 19 februari 2013

Lunchgäster!

För någon dag sedan då jag skulle äta lunch, tittade jag ut genom köksfönstret, och fick då se rådjuren stå och smaska på solrosfrö.
Att man kan vara så pigg ibland, och sen så fruktansvärt trött och orkeslös.
Kortisonet har ju sina effekter, och bieffekter. Men det är ju tur att det finns. Mitt liv är kravlöst, så jag kan göra ingenting, och vila därefter. Det är ingen som misstycker att jag stiger upp mitt i natten, äter frukost och läser smålandsposten för att sen sova vidare. I natt funderade jag på om jag skull damma lite, men det gjorde jag inte utan gick och la mig istället.

Idag ska jag till vårdcentralen för provtagning. Både blod och avföring. Men undra om kortisonet har hunnit dämpa mitt skov. Har läkarbesök om två veckor.

Vintern har kommit tillbaka till oss. Kl. 4,30 hade vi + 1, och 10 cm nysnö. Nu är det - 2 och det fortsätter att snöa. Kan nog vara lite halt att köra till Tingsryd.

Ha en bra vinterdag!

1 kommentar:

  1. Vi hade rådjur som stod och åt i vår komposthög i helgen. Bara de håller sig där...men de traskar runt och äter på mina växter i trädgården också.
    Kram!

    SvaraRadera