söndag 24 februari 2013

Mannen är i "fyllan"!

Denna helgen har dottern och hennes sambo varit lediga. Så då passade vi på att bjuda till kalas.
Mannen i mitt liv fyller år om drygt en vecka.
Det var så kul, för alla våra ungdomar, syskon med respektive och alla syskonbarn var lediga och kunde komma. En kompis till oss var också här, tyvärr så var den några vänner till oss som inte kunde komma.
Vi var en liten skara på 18 personer och 2 hundar. Min bror hade sin Fabbe med sig, Signe var inte med för hon löper.
Jag känner mig inte så där vidare pigg, så jag lagade en enkel middag till oss, och en smidig tårta.
Förberedde som jag brukar, dukade flera dagar innan. Skönt att ha det gjort.
I går låg jag åter hela dagen på soffan. Dottern kom hem och höll mig sällskap.
Å så bra vi jobbade tillsammans med maten och tårtan::...... halvsovande på soffan.
Jag hade ju beställt smörgåstårta och planka på Ingers smörgås i Växjö, tårtan beställde jag på Villa Vik ute i Sandsbro. Så dottern tog med sig det hem.
vi hade några nattgäster, och även lunchgäster idag. Kul det!
Dagen har blivit att återställa efter kalaset.
Nu blir det att ladda mina batterier, så jag tyar med nästa helg, då vi ska på kalas och även återigen ha kalas.

I eftermiddag då Elsa och jag gick Helmer-rundan såg vi en skabbräv i en trädgård ett stenkast ifrån vårat, inte mycket kul :(. Det är bara att hoppas att den vandrar in i rävfällan så någon kan skjuta den, och ta slut på rävens lidande.

Söndagskväll som det är, och jag är trött, tänker nu vandra upp i duschen för att sen trilla ner i min goa snarkelåda.

Puss & kram, god natt!

1 kommentar:

  1. Fullt hus hos dig i helgen. 18 personer kallar inte jag för en "liten" skara.
    Kram!

    SvaraRadera