lördag 17 november 2012

Min paus!

Det finns så mycket som jag skulle kunna ha skrivit denna veckan, men jag har inte orkat. Kan inte beskriva hur hela veckans jobbigheter har varit, eller fel ordval, vet inte hur jag ska säga det. Tänkte att jag i dag skulle ta mig samman. Men det har jag inte orkat.
Ikväll är det första gången denna veckan som jag och mannen är ensamma. Inte för att jag misstyckt, för jag tycker att det har varit helt givet att vi skulle ta hand om farmor och ha svägerskan och hennes man här, med när min svägerska ville att farmor skulle till dom ikväll kände båda jag och min man att vi ville vara själva
Vi var bjudna till min svägerska med familj, farmor är där nu, men jag och mannen avböjde, ganska skönt att bara vara hemma själva efter en tuff vecka.
Jag misstycker inte alls att vi har haft fullt upp denna veckan, för jag tycker att det är givet att vi ställer upp för varandra.  Men jag behövde en paus. Och den fick jag idag.
Ikväll behöver inte vi tänka på farmor, vi behöver inte tänka på henne inattt.
Men visst tänker vi ändå på farmor,  men med stor ro!


1 kommentar:

  1. Du får försöka vila ikväll och inatt...och jag förstår mycket väl att du tänker på farmor hela tiden.
    Kram!

    SvaraRadera