onsdag 7 november 2012

Finns jag?

Det är mycket som snurrar runt i huvudet.
Finns jag? Klart att jag finns i verkligheten, men inte i systemet.
Så fint att hålla statistiken nere!
Inte är jag sjukskriven, det är över ett år sedan F-K drog in min sjukskrivning, trots att läkaren ansåg att jag är sjuk.
Har i ett år varit inskriven på A-F, på ett aktivitetsprogram, så inte är jag arbetslös heller.
Så bra för statistiken, jag drar inte ner den.
A-F anser att jag är för sjuk för att vara arbetssökande. Känner att jag har dom på min sida.
Nu ska A-F hitta någon form av praktik till mig. Dom tycker att jag behöver komma hemifrån och träffa lite folk. Just för den sociala biten.
Och dom ska väl redovisa lite för F-K vad som har hänt med mig.
Efter min lilla seger så har jag tänkt. Ja, tänker gör jag ju alltid. Så nu får väl tiden utvisa om vad som kommer att hända med mig och mitt liv, mitt liv som jag avskyr.
Vilken tur att jag har mina älskade, som hjälper mig att hittar ljusglimtarna.

Har idag varit på A-F och träffat min handläggare och arbets terapeuten, sjukgymnasten var sjuk.
Mötet gick bra, men jag var jättenervös innan. Dessa personer trivs jag med, har förtroende för. 
Vissa dagar känns bättre än andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar