onsdag 29 februari 2012

sjukling

Min man har ett dåligt immunförsvar, och han tål absolut inget drag.
Han kände av AC`n på bussresan ner till Österike, och inte blev det bättre därnere i vårt kalla dragiga rum.
Fredagen, den dagen vi åkte hem tyckte han att han var så förkyld att han inte åkte skidor den dagen.
Vi kom ju hem på lördagen, och på söndagen fick han ont i vänstra bröstet, som gick ut i ryggen.
Imåndags var han på företagshälsovården, tog EKG och en massa prover.
Igår 5.30 väckte han mig, han fick inte luft, så jag körde in honom till akuten.
Efter lite provtagningar, undersökning och röntgen fick vi beskedet att det var lunginflammation. Antibiotika och värktabletter.
Läkaren ville att han skulle vara hemma resten av veckan, men icke.... han stannade i Växjö på jobbet.

Det var en jobbig dag för mig, för efter akuten var jag hos sjukgymnasten för öron akupunktur, därefter hämtade jag Signe i Tingsryd, sen kom dottern och fick hjälp med att tona håret. Dottern och pojken var hemma på middag. phu, när klockan blivit 19.00 var det dax att sticka på symöte-KUL Symötet vill jag inte missa.

jag var hemma kl.22, dötrött. trillade snabbt i säng, sov gott till min man gick o la sig. Han hade fortfarande mycket ont i bröstet ut i ryggen och kunde inte ligga plant, han försökte att sitta i sin säng, jag erbjöd min säng till honom så vi bytte.
Eftersom jag har en ställbar säng kunde han höja huvudändan på sängen, och sova skapligt. Min nattsömn blev lite sämre, men jag sover ju ändå aldrig bra.

Idag tog jag sovmorgon, har gått på halvfart hela dagen, fast dottern o jag har städat övervåningen. Skönt när det är gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar