måndag 6 februari 2012

så ledsen jag blir

Vi har haft en fin helg, men väldigt kallt.
Jag tycker om detta fina väder, fast det behöver inte vara riktigt så kallt.
Åter så är det dax att vattna mina orkideer.
Och vet ni vad jag upptäcker, jo att en orkide som står i fönstret i vardagsrummet har frusit.
Idetta fönster har jag 3 orkideer, men det är bara en som frusit, och den fick vi i julklapp.
Som kallast här inomhus hade vi 16 grader i går morron, men det drar lite från fönstren.
Det lite konstigt, för i Dotterns garderob har jag några orkideer och dom har klarat sig, i garderoben har vi ingen värme på heller...... Mycket lustigt!
"I" och jag tog våran vanliga promenad, kul att ha lite sällskap.
Dottern och pysen lagade lunch, därefter körde jag till Tingsryd för att ta bort två leverfläckar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar