tisdag 1 juni 2021

Vart tar tiden vägen?

I helgen firade vi mors dag. Ungdomarna var upptagna. Däremot så var våra mammor lediga. Vi har börjat bjuda dem på morsdagsmiddag här hemma. Så det gjorde vi i år också. Det blev först grillad kyckling och fläskfile´och potatissallad. Därefter kom kräftorna fram.  Till kaffet blev det ostkaka.  
Det är bättre med middag än prylar, för det behöver de inte.

Då mamma  och Erno kom i söndags hade de 5 kg rabarber, så himla god saft. De var ute hos min bror i lördags, och han har jätte mycket med rabarber. Så igår kokade jag saft.
Den ligger nu i frysen. Fryser saften i burkar, lagom till en kanna.
 
Idag har jag gjort lite piroger, så himla gott!

Jag har även haft Sofie hemma på besök idag. Hon har ju blivit avstängd ifrån jobbet pga graviditet.

Härliga dagar som bara rusar förbi!

18 kommentarer:

  1. Så duktig du har varit!
    På em blev det kallare .
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är gott att ha saft i frysen, Pirogerna kommer inte att vara så länge, de är ju så goda. Funderar på om jag ska göra lite mera piroger. Då Stefan upptäcker dem så är det verkligen strykande åtgång.

      Radera
    2. Jag vill tacka mr Westwood från apexloans för att han gav mig ett lån värt 64 000 USD. Om du behöver ett brådskande lån idag undvik att bli lurad av falska onlinelångivare och kontakta ett legitimt låneföretag via e-post: apexloans247@yahoo.com

      Radera
  2. Bra jobbat. Jag blev hungrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Piroger är ju så gott, förstår inte varför jag inte gör det lite oftare.

      Radera
  3. Jag har gott om rabarber men eftersom vi inte gillar saft fryser jag i stållet in så jag har till att göra paj. Mums! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är gott med paj, rabarberkräm är också gott.

      Radera
  4. Idag har jag solen här!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är viktigt med humor!
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej alla. Jag såg kommentarer från personer som redan fick sitt lån från STEFAN PERSSON FINANCE och sedan bestämde jag mig för att ansöka under deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto totalt 550 000 kronor som jag begärde. Det här är riktigt bra nyheter och jag rekommenderar alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post (steglan247@yahoo.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde. Att få lånet är mycket enkelt och enkelt att förstå, det finns ingen betalningskomplikation. Jag rekommenderar starkt och uppriktigt denna låneplattform för alla som söker ett snabbt och brådskande lån idag, du har en. Skål...

    SvaraRadera
  7. behöver du ett lån? Skicka oss ett e-postmeddelande remy.credit111@gmail.com Skicka ett e-postmeddelande till remy.credit111@gmail.com Hej Hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu under de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi ger lån med 2% ränta, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån Skicka ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757 Skicka oss ett e -postmeddelande remy.credit111@gmail.com Vi har ett lån till dig REMY.INC

    SvaraRadera
  8. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  9. Hej killar, jag vill bara rekommendera ett bra låneföretag där jag fick ett snabblån på €‎46 000,00 via deras e-post där jag letade efter lån för att betala mina räkningar/skulder och gå vidare med livet, sedan gav en vän mig denna företagsinformation som Jag kontaktade via denna kontaktmail: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera
  10. LÅNEMÖJLIGHET
    Är du företagare, industriman, handlare eller någon annan person
    med ekonomiska problem. Du vill utöka din verksamhet, du vill starta ett företag, du har skulder att betala tillbaka, då är JAMES KELVIN LÅNEFÖRETAG svaret på dina frågor, Du har nu den enda personen som kan hjälpa dig. Det är den här mannen Mr. JAMES KELVIN., Vänligen kontakta honom via hans e-postadress: jameskelvine28@gmail.com och du kommer att vara helt nöjd

    SvaraRadera
  11. Jag är Lydia veronika från Belgum, jag ansökte om ett lån på summan av 9 000 euro och det godkändes av MICHEAL JOSE FINANCE HOME efter 3 dagar efter min ansökan, alla som letar efter ett legitimt lån skulle jag hänvisa dig till detta företag är i handling tacksam för hjälpen de gav mig. Du kan kontakta honom för mer information på :infomichealfinanceltd@gmail.com eller WhatsApp: +14699724809

    SvaraRadera
  12. Behöver du ett nödlån för att betala av din skuld eller ett aktielån för att förbättra din verksamhet? Har du blivit avvisad av banker och andra finansiella myndigheter? Behöver du en lånekonsolidering eller ett bolån? Leta inte längre, för vi är här för att lägga alla dina ekonomiska problem bakom oss. Kontakta oss via e-post: {larrybright424@gmail.com} Vi erbjuder lån till intresserade parter till en rimlig ränta på 2 %. Intervallet är från 5 000,00 euro till 100 000 000,00 euro

    SvaraRadera