måndag 24 maj 2021

Matte, lägg dig någon annanstans!

 Igår var jag och plockade lite rabarber hos grannen, sen kokade jag saft. Rabarbersaft är nog den godaste saften. När jag ändå höll på med saft så var det lika bra att fortsätta, så jag tog upp jordgubbar och röda vinbär från frysen , och kokade blandsaft. Fast, det är ju bara att fortsätta, så jag tog fram jordgubbar, röda vinbär och björnbär. Så idag började jag att koka blandsaft. Snart börjar bär säsongen, lika bra att fortsätta att tömma frysboxen på bär. Tog fram rabarber och jordgubbar, det är också mycket god saft. Nu har jag ”bara” 4 liter jordgubbar kvar. 

Jag fryser in saften i små burkar. Har satt igång en frys på logen, för jag fryser aldrig in i boxen på vinden. Nu när ett frysskåp är igång, och vi har inte så mycket i boxen, funderar jag på att tömma boxen, och frosta av den. Smidigt att passa på när den är halv full. 


Färdig med dagens sysslor, och det är läggdags.  Undra vad jag ska sova, någon har tagit min säng i beslag. Jag får väl försöka knöla ner mig lite.



4 kommentarer:

  1. Så redigt av dig att koka saft!
    Med så mycket informationsflöde vi har idag så behövs det 2 extra minneskort!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi dricker inte så mycket saft, men det är gott att ha i frysen.

      Radera
  2. Ja så är det ...man ska ha det bra så länge man lever!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Du är för ung för att ha sett mjölk i tetra!
    Kram!

    SvaraRadera