torsdag 7 maj 2020

Det gäller att njuta, då man kan!

För några veckor sedan så städade vi i uterummet. Men jag brydde mig inte om att tvätta gardinerna, för jag hade bestämt mig att jag skulle köpa nya. De gamla var så solblekta. Jag hittade tyg hos Jotex, men då jag skulle beställa så var tyget slut. Men det fanns gardin längder, så jag skickade efter, och det var egentligen smidigare, för längderna var på 3 meter, långsidorna var fållade. Jag behövde 12 kappor, och det blev 4 kappor på varje längd. Jag har 4 kappor över, som jag ska spara och byta ut då gardinerna i söderfönstren är solblekta.
Enkelt och smidigt, Tänk att dela på 3 meter till 4 kappor, eller att dela 8 meter tyg till 12 kappor, och det skiljde inte så mycket i pris.
Jag är så nöjd med de nya gardinerna, satt därute och njöt.
Och njuta kan man verkligen göra idag, solen skiner och humlan surrar. Fullt med surr även ifrån bina i biggaråträdet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar