fredag 17 april 2020

Gör om, och gör rätt!

Bara för att man är skogsägare, så gör man inte som man vill med sig skog.
Men jämna mellan rum får vi besök av en ifrån Södra, Stefan och Mats är ute i skogen och kollar, sen kommer de hem och pratar om skogen, och vad som ska göras. Givetvis så fikar vi.

Förra året avverkade vi skog ute i Åskefälla. Nu så är det dags att plantera.
Annandag påsk körde Stefan och jag ut för att kolla. Jo där gick det tre män och planterade, det är för mycket för att vi själva ska plantera. Vi pratade aldrig med dem, utan körde tillbaka till pappa och Lehna på en fika. Efter kaffet så körde Stefan och pappa ut i skogen, jag och Lehna stannade hemma. Stefan pratade då med dem, retfullt för dem, för de hade satt tallplantor där det ska vara granplantor. Eller så var det tur för dem, för de hade bara varit där i två timmar. Två timmars arbete gav merjobb, för de fick plocka upp tallplantorna, och börja planteringen där tallplantorna ska vara. Jag tyckte synd om dem, men det är inget som vi kan bestämma, det är Södra som bestämmer.

Hur är det med er? Hoppas att ni är friska.
Själv så har jag nu trillat dit. Jag är hes, och på nätterna hostar jag så Stefan också har varit vaken. Jag sover med huvudändan högt upphissad, men det har inte hjälpt så mycket, så i natt gick jag ner, pallrade upp med kuddar och la mig på soffan, det hjälpte inte något, men jag Störde inte Stefans nattsömn.

Phuuu...

2 kommentarer:

  1. Låter trist med hostan. Du får försöka krya på dig snabbt. Nu börjar det kännas som riktig vår hos mig. Solen skiner och det är rejält varmt ute. Ska försöka ägna mig åt trädgårdsarbete idag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag försöker kurera mig, jobbigt med natthosta.
      Våren försöker också att göra entre hos oss, tyvärr så är det kalla vindar.

      Radera