fredag 31 maj 2019

30/5-1998

Tänk att det har gått 21 år, sen vi gifte oss. Och det firar vi. Flaggan i topp. Therese med familj var bortbjudna på lunch, så då passade Stefan och jag på.
                                                   Till lunch började vi med en räktoast.
Men jag gjorde en tabbe, för jag köpte skalade räkor, och la dem frysta i marinaden.
Men nu vet jag det till en annan gång att de ska tinas först, och köpa oskalade.
Vi tog ett glas vitt till toasten.
Sen åt vi oxfile, hasselbackspotatis och madierasås, och ett glas rött.
Och så fick jag som vanligt röda rosor av Stefan.

På kvällen kom våra inneboende hem igen. Då blev det kalkongryta och potatisgratäng, följt av kräftor, räkor och ostkex. Kortfattat så hade Stefan och jag en bra bröllopsdag!

Jag har nu blivit knasig, tror att det är medicinerna. Igår kväll då Therese skulle lägga sig hittade hon min sovande på en köksstol. Detta har jag inget minne av alls.
Idag då jag vaknade så kändes det lustigt på mina ben, som även var vita. Knasiga jag, hade smörjt mina ben med tandkräm. Hoppas att jag kan sluta med de starka pillren, vill inte ta dem, men då värken är hemsk så måste jag ta dem. Jag vet ju att jag blir knasig av dem. Brukar även ha hemska mardrömmar, och en massa lustigheter.

2 kommentarer:

  1. Ett försenat grattis på bröllopsdagen! Det låter inte kul med den slags biverkningar av medicinen. Kan du inte få någon annan sort? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så får jag nog stå ut med mina knasigheter. Får inte äta vadsomhelst.

      Radera