lördag 23 mars 2019

Vad jag blir trött....

Apoteket har koll på mina mediciner. Jag kan inte beställa mina mediciner när jag vill, utan det måste gå en viss tid emellan mina köp.
MEN det är inte kul då man inte kan beställa mina mediciner pga av att de inte längre tillverkas, eller att tillverkarna ligger efter i tillverkningen.
Vad jag blir trött. Jag måste ha mina mediciner. Vissa mediciner ger ju abstinens om man inte tar dem.
Så därför försöker jag att ladda upp ett litet apotek för mig. Jag vill ha iallafall ha så jag klarar mig en månad.
Önskar att jag hade sluppit alla dessa piller! !!

5 kommentarer:

  1. Det borde inte få gå så långt att det inte finns den medicin man måste ta. Tillverkarna måste ha lite framförhållning. I fjor var det ett cortisonpreparat som det var väldigt ont om, och som många allergiker måste ta. Hur svårt kan det vara att titta lite framåt? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollar framåt, så jag inte blir utan.

      Radera
    2. Det gör tyvärr inte mycket nytta att själv vara förutseende när inte tillverkarna är det.

      Radera
  2. Det är inte roligt att behöva äta en massa piller, men måste man, så måste man, är de dessutom slut på apoteket när man behöver dem är det ett stort minus.
    Kram!

    SvaraRadera