söndag 3 juni 2018

Älskar vissa dagar!

I går kom Therese och hennes familj hem med frallefrukost. Sofie kom också lagom till frukosten.
Fredrik kom hit cyklandes lite senare.
Helt underbart då alla våra ungdomar kommer hem tillsammans.
Therese körde hem till kvällen, Sofie och Fredrik stannade så de åt kvälls-middagen med oss.
Bara älskar dessa dagar!!!

Idag har Stefan och jag varit hemma själva, lite ovanligt. Men vi har haft fullt upp, men ändå haft vilodag. Stefan har kört in ved, själv så  har jag fortsatt med rabarben som jag fick av Fredriks föräldar i går.
Anne-Louice Lisa Karlssons foto.
Jag kokade saft i går kväll, med orkade inte koka allt, utan fortsatte idag.
Så nu har jag rabarbersaft i frysen, och så har jag satt till flädersaft.

Från det ena till det andra, så har vår soffa nu gjort sitt. Den är nu utslängd. Och jag haft fått hem vår nyinköpta "Pensionärssoffa".
Hög sitthöjd, hög rygg och så är den perfekt i sittdjupen. Jag är supernöjd! Och det är ju det som är det viktiga.

Ha en trevlig den kommande veckan!

6 kommentarer:

  1. Jag blev lite full i skratt när jag förstorade din soffbild. Det ser ut att vara exat samma modell som vi har...fast i blått. Vi är helnöjda med den. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår soffa heter Sorrento, och är köpt på Miomäbler.

      Radera
  2. Nu kommer du att sitta skönt.
    Mina rabarber är så klena i år, blir inte mycket av dem. Däremot gjorde jag rårörd saft förra veckan på svarta vinbär som jag hade i frysen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borta hos Therese har rabarben också varit väldigt klen, men jag har lagt på aska och vattnat, det har jag även gjort med vår.
      Jag har fått utav Sofies svärföräldrar.

      Radera
  3. Rabarber till smulpajen är ett måste så här års. Gott! Märklig sommar, hur ska det sluta? Jag vill ha regn faktiskt, mkt regn. Puhh.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rabarberpaj med vaniljsås är smaskens.
      Det är väldigt torrt, lite regn skulle behövas-

      Radera