söndag 25 mars 2018

Nu är jag trött på detta!

Nu har jag varit sjuk i tre veckor, tycker att jag skulle vara frisk nu.
Jag har fått lämna återbud till en hel del. Denna veckan skulle jag har varit hos arbetsteraputen i onsdag, i torsdags skulle jag åkt på bio, Ted Gärdestads film, igår skulle jag åkt och lyssnat på "Blom/Humble" det var tre generationer från Leif Bloms orkester, och det hade jag planerat med glädje, men min förkylning och hostan satte stopp för detta.
Nu den kommande veckan så har jag tid hos min sjukgymnast, fick ringa återbud för två veckor sedan, och kommer att ringa återbud även denna veckan. Kan inte åka till henne förkyld med hosta.

Väntar nu på en härlig vår!

4 kommentarer:

  1. Ja, fy tusan vilka förkylningstider. Har nämligen också haft en envis snuva. Som aldrig vill ge sig. Men bättre igår äntligen. Krya!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att förkylningarna borde ha försvnnit med vår långa, emvisa vinter. Men det är många nu som ligger.
      Tack! Du får också krya på dig.

      Radera
  2. Hej Lisa, men hur är det fatt, har du varit hos farbror doktorn ?
    Om inte så borde du kolla upp dig, hosta så länge, nej nej . . .
    Men så är det väl när förkylningen tar tag i en så håller den hårt och vill inte släppa. Lite färsk ingefära att tugga på en liten kort sekund kanske vore något. Jag/vi har gjort detta hela vintern och druckit frukt-smoothie med ingefära och gott har det varit. Vet ej om det är det som hjälp oss men ett bra sätt att prova.Ännu så länge har vi inte haft något detta året.
    Sköt om dig hoppas eländet ger med sig snart.
    Hälsokram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Tack för grattis hälsning Lisa.
    Nu är jag inte längre 60 plus, hihi . . .
    :-)) Eva

    SvaraRadera