söndag 21 december 2014

Jul-mys är snart här!

En god vän till mig har opererat sin axel, så jag tog mig en promenad ner till henne i fredags.
Jag tog med mig en liten julgrupp till henne, som jag gjorde i torsdags kväll.
Alltid lika trevligt att träffa henne.

Från blomgruppstillverkning till ostkaketillverkning.
Vi körde och hämtade 20 liter mjölk igår, men fick med oss 22 liter mjölk hem.
 Så efter ostkakeblasket gjorde jag en liten brynost på de där extra två literna.
...och så uppställt det blir...
Dottern och pojken kom hem på eftermiddagen i går. De skulle hämta hem sin gran.
 Här hemma passade de på att spela lite fotboll.
 Jag har även gjort en julgrupp till dottern den yngre, hon fick in den till Växjö igår. Den äldre har flera stycken grupper så hon blir utan.
 Vi har tagit in våran gran, men jag behöver köpa mera glitter.
Idag blir det att småplocka och dona lite inför julfirandet.

Ha en trevlig adventsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar