tisdag 1 februari 2011

Livet är en kamp, emot Försäkringskassan och sjukförsäkringen!

Jag kan förstå att regeringen ändrade på sjukreformen, till viss del.....
Men vi som är sjuka, ska vi verkligen behöva bli behandlade på detta sätt av Försäkringskassan?
En del av F-K´s personal är inte medmänskliga för fem öre.
Som tur är så har jag en underbar man och två underbara tjejer, som stöttar mig till 200%.
Annars så hade jag inte orkat kämpa.
Och jag tänker inte ge mig i första taget.
Idag skickar jag in en begäran på omprövning av beslut, fast det tar väl 3 månader innan svaret kommer. Haha, jag håller dom med arbete.
Någon trodde inte att F.K kommer att ge sig, men det struntar jag i. Jag kommer att fortsätta, så länge jag orkar.
Jag har definitivt inte valt att vara sjuk, för vem vill vara det??
Mitt i mitt elende så skriver jag till våran Regering och alla andra partier, det är väldigt givande.
En del svarar nästa samma dag, men vissa svarar inte alls. Men svaren som kommer är intressanta. Jag kan bara uppmuntra alla andra som sitter i samma sits som jag att göra detsamma. Ju mera vi är som skriver upp till Regering-Riksdag, ju snabbare måste Regeringen fatta att dom måste ändra på sjukförsäkringsreglerna.
När jag skriver till våra politiker sätter jag in mailet i en pärm, när sen svaret kommer skriver jag datum och sätter även det mailet i pärmen. Bra att ha, och att kunna citera partierna vid kontakt med F-K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar