söndag 15 september 2024

Vilken fantastisk helg!

 I fredags kväll körde Stefan och jag ut till Åskefälla, för att lägga i kräftburarna. Och i går körde vi ut för att vittja burarna. på 40 burar fick vi 75 st kräftor. Helt okej.


Det var så lugnt och fridfullt.

På 40 burar fick vi 75 st kräftor, kanske lite okej, för kräftfisket är dåligt i år.

Att stå nere vid sjön, och kolla upp mot Cliftons hus, så fint.

I går em kom Anneli och Persan. Persan och Stefan skulle ut och fiska kräftor här i Linneryd. Strax efter att de var hemkomna så kom Bettan och Jocke. Vi hade en mycket trevlig kväll.
Idag då Stefan och Persan vitjat burarna, de fick endast 16 stycken kräftor.  och ätit frukost så körde de ut i skogen, för att kolla in domänerna. Anneli och jag tog oss en härlig promenad.

Innan Anneli och Persan körde hem så körde vi ut till Korrö för att äta lunch. Tusen Tack Anneli och Persan för en fantastisk god middag. Eftersom kräftfisket är så dåligt i år, så fick de med sig kräftorna som vi fiskat upp ute i Åskefälla i lördags .

Då gästerna kört hem gick vi bort till Therese och hjälpte till att musta lite till. Det är kul då vi hjälps åt. Fast vi pastöriserade inte all must ikväll, utan klockan sprang iväg. Jag får göra det i morgon. 

Ja ha, då har denna helgen tagit skut.


2 kommentarer:

  1. Mycket äpplen. Dåligt med kräftor. Jag gör äppelmos. Härlig helg! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska också koka äppelmos. Man får passa på då det finns äpplen.

      Radera