tisdag 28 maj 2024

Jag är nöjd!

 Astrid och Melker ville ha varsin hemstickad tröja. Melker ville ha en blå, med samma mönster som Christian  har på sin tröja, den som han fick i julklapp.

Astrid ville ha en rosa, med samma mönster som på en vinröd tröja som har blivit för liten.
Jag blev mycket nöjd med båda tröjorna. Jag har stickat tröjorna lite längre än vad det står i beskrivningen. Tycker att de blir lite för korta om man följer mönstret.

En kul grej, jag har köpt små etiketter "Made by Mormor". Har sytt fast dessa nere på mudden. 

Jag tycker att båda tröjorna blev jätte fina. Fick verkligen till dom, ändå hade jag inget specifikt mönster till dem, utan stickade efter en beskrivning på själva tröjan, och så hade jag en annan beskrivning på själva mönstret. Barnen blev också nöjda. Hoppas nu bara att de använder dem.

5 kommentarer:

  1. Tjusiga tröjor. Dina barnbarn ser ut att vara långa. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tror att Astrid och Melker är normal-långa för sin ålder. Kram

      Radera
  2. Jättefina! Kul med din ligga på. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har länge funderat på dessa etiketter, funderat även på knappar, det räcker ju med en made by mormor-knapp. Kram

      Radera
  3. Så kul med den etiketten. Ska kolla om jag hittar något liknande till mina alster.

    SvaraRadera