lördag 4 maj 2024

Blev så sugen!

 Valborgsmässoafton firar vi alltid med goda vänner. I år hade vi så trevligt att vi missade tiden, så vi åkte inte runt på vår ”pensionärsresa” som vi brukar. Då åker vi runt i olika byar och tittar. Får spara det till nästa år.

Jag har varit sugen på smörgåstårta. Bestämde mig för att göra en, som vi åt till lunch 1 maj. Eftersom jag inte kan äta majonäs så valde jag att servera smörgåstårtan med majonäsen och räkorna vid sidan om, så fick vi ta vad vi ville.

I torsdags då jag hade varit hos sjukgymnasten så körde mamma och hennes man hem mig. Då passade jag på att bjuda dem på lunch, det blev rester av smörgåstårtan, serverade då också med majonäs och räkor vid sidan om. Mycket smidigt.

Idag har jag varit och spelat på V75. Vi är några stycken som träffas varje vecka och spelar tillsammans. Vi har några regler för vårt spel. *Man spikar aldrig i 5:e loppet. *Vi ska aldrig ta bort en häst som vi har bestämt oss för. *Vi satsar bara 100:-/person. *En person bestämmer 2 spikar innan vi börjar spelet.  Nästa vecka är det min tur att bestämma spikarna. Knasigt, jag som inte begriper mig på hästarna.


4 kommentarer:

  1. Har varit på Halmstadstravet några gånger. Satsar alltid på vackraste hästen. Har gett några tior i utdelning....😄 Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kul grej. Vinner man så får man vara glad för det lilla!

      Radera
  2. Smörgåstårta är gott.
    Vi är också ett gäng som spelar på travet. Det blir vi inte rika på, men varje vecka finns förhoppningarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kul grej. Jag kan ju ingenting, men de andra är kunniga.

      Radera