söndag 26 mars 2023

Tömma frysen & lite hundvård!

Jag fick för mig att jag skulle stänga av frysen på logen. Tänkte att jag har plats i frysen i köket och på vinden. Så jag kokade saft på hallon/bjönbär för att minska ner på innehållet i frysen. Tog fram älg och nötfärs och gjorde älgbiffar. Och så åt vi taco i kväll. Frysen på logen är avstängd!
Jag hade glutenfria korvbröd i frysen, som jag tog fram och mixade sönder till glutenfritt ströbröd.  Allt för svärsonen ska kunna äta hos oss.

 I fredags kväll så duschade jag Elsa. Fy vad hon surade på matte, inte nog att hon fick duscha, matte klippte klorna och borstade tänderna.

Då jag gick upp och la mig så låg Elsa kvar nere i soffan. 
I går då vi hade ätit frukost så klippte jag Elsa
Alltså så tycker jag att Elsa är sötast då hon är nyklippt.
Det blir fullt med hundhår på toa-golvet efter klippningen. Therese och jag har en klippmaskin tillsammans, den är värd sitt pris.

Japp, nu har ännu en vecka gått, i morgon tar vi nya tag!


4 kommentarer:

  1. Jättegullig hund. Så bra och praktiskt att du kan sköta klippningen själv, det spar många kronor även om klippmaskinen kostade en del i inköp.
    Älgbiffarna ser verkligen goda ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi sparar mycket pengar på klippningen. Therese och jag har klippmaskinen tillsammans. Vet inte vad en klippning kostar, men det räcker inte med 500:-, maskinen kostar ca 2000:-
      Jo, biffarna var goda. Så nu ligger de i frysen och väntar på att bli uppätna.

      Radera
  2. Tacksamt med "gamla" bär. Passar bra till saft. Och blandsaft blir gott!
    Biffarna ser riktigt goda ut..
    Känns som om glutenöverkänslighet är extra besvärligt. Gluten finns i så mycket.
    Mycket päls på liten hund!
    God eftermiddag! Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saft eller sylt, smidigt att plocka fram och koka vid behov, eller när jag har lust. Likaså med biffarna.
      Det är jobbigt med matallergier.

      Radera