torsdag 23 mars 2023

Det bästa här i livet!

 Det är nog ingen som har missat det bästa i mitt liv!

Elsa är mitt allt! Idag gick hon och la sig i den stora hundkorgen i vardagsrummet.

Hugo la sig i den lilla hundkorgen i köket. Det ser trångt ut, men han trivs i den. Det är ofta som han går ifrån vardagsrummet ut i köket, och lägger sig.

Signe trivs bäst i vardagsrummet, fast ofta så drar hon ut mina sjalar på hallgolvet och lägger dig där.

Tyvärr så kan jag inte ha hundarna tillsammans. Signe får komma in till mig då inte Hugo kommer, eller om han är i hundgården.

I tisdags var Helmers förskola stängd. Sofie undrade om jag och Stefan ville passa honom, tyvärr så skulle Stefan till Stockholm. Jag orkar inte med Helmer och tre hundar själv en hel dag, så jag frågade mamma och hennes man om dom ville komma, klart att de ville det. Kul för dom också att passa och leka med Helmer. Vi hjälptes åt med maten, Hundarna och Helmer.

På kvällen kom Melker in till mig, Therese skulle köra Astrid på dans. Så då tyckte jag att det passade att jag bjöd på middag då de kom hem, Christian kom också då han kom från jobbet. Och jag slapp att äta middag själv. Kortfattat så hade jag en baktanke.

Det är jobbigt med värken och tröttheten. Så jag försöker att ladda batterierna och ha kul, så därför bjöd jag hem ungdomarna och barnbarnen i lördags kväll. Älgstek och potatisgratäng, ris och korvstroganof, lite sallad och andra tillbehör som passar,  allt för att alla ska äta sig mätta. Därefter kom kräftor och räkor fram. Det är kul att bjuda på kräftor då vissa älskar kräftor, Fredrik äter så länge det finns kräftor, Astrid äter så länge någon skalar kräftorna åt henne, Stefan och Therese äter också bra, jag nöjer mig med en, Christian äter inte kräftor, så därför hade vi färska räkor. Sofie, Helmer och Melker äter inget av detta.

Och nu har jag fått räkningen ifrån Elsas operation. Den kostade 18 000:-, försäkringsbolaget står för 12 000:- , vi får betala nästan 6 000:-. Fast jag trodde att det skulle kosta mer.Jag är glad att vi fortfarande har henne försäkrad. Mattes lilla bebis!


2 kommentarer:

  1. Lite avundsjuk på er djurmänniskor. Och undrar vad det är för fel på mej. ..Har två katter i huset. Makens... inte mina...😊
    Allt är relativt. Ibland är 6000 kr mycket...ibland helt överkomligt.
    God kväll! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så lustigt att djur ty sig till vissa människor.
      Vi har verkligen haft nytta av Elsas djurförsäkring. Och i detta fallet så är 6000:- inte så mycket.

      Radera