onsdag 21 mars 2018

Roligt, och mindre roligt.


Anne-Louice Lisa Karlssons foto.

Nu börjar min målarkurs gå mot sitt slut. Det är bara en gång kvar.
Men jag sitter lite ibland här hemma och målar lite.
Ju mera små detaljer man målar, ju finare blir resultatet.
Jag målade två sådana här tomtar till julklappsspelet. Stefans mamma fick den ena och Sofie fick den andra. Jag var så nöjd de de tomtarna. att jag själv ville ha, så nu i vår målade jag dessa till mig. Det är så kul.

Mindre kul är att i söndags kom min förkylning tillbaka lite smått. Det var lite värre i måndags.
Ännu värre i går, hostan sitter långt ner i luftrören.
Idag på morgonen sa Stefan till mig att jag skulle ta det lugnt så jag inte får lunginflamation. Den tanken har slagit även mig, för det rosslar i mig.

Idag hade jag tid hos arbetsterapeuten, men fick ringa återbud.
Då jag ringde för att avboka bilen så sa Tina inne på serviceresor att hon hörde på mig att jag var sjuk, det gick knappt att känna igen min röst.

Ha en bra dag i solskenet, själv så ska jag lägga mig i soffan och titta på en film.

4 kommentarer: