fredag 9 mars 2018

Jag, en smålänning!

Det är många som varit sjuka nu efter nyår. Jag är så glad att jag klarat mig.
Men i tisdags vid lunch trillade jag dit.
Fick hemsk huvudvärk på förmiddagen, efter lunch då Elsa och jag var ute på promenad blev värken värre i nacke och axlar, värken gick sen fram i halsen. För varje fotsteg jag tog så kändes det bara värre och värre i hela kroppen.
Då vi kom hem orkade jag inte vara uppe, utan la mig på soffan. I onsdags fick jag även maginfluensan.
I går var jag feberfri, men så trött och huvudvärken var hemsk. Tror att huvudet var bla vätskebrist.
Huvudet känns idag också, kan ju även beropå att jag legat så mycket.

I smålandsposten förra veckan fanns det lite smålänska ord, som vi smålänningar användet. För min del så behöver jag ingen ordbok för jag använder dessa ord/utal.
Anne-Louice Lisa Karlssons foto.
Ha en bra dag!

6 kommentarer:

  1. Jag använder alla småländska ord utom 4....
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kryare på dig senart. Många av orden använder vi här i Skåne med...speciellt min farmor var en fena på att använda "konstiga" ord. Kul att de bevaras. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill bevara de gamla orden/utrycken.
      Tack jag mår bättre idag, har varit uppe nästan hela dagen.

      Radera
  3. Jag är förkyld, inget vidare. Nyckelen till cykelen finns i receptionen. Så sa en reseledare på Kreta när vi var där för länge sedan. Våra flickor trodde inte sina öron. God bättring!

    SvaraRadera