fredag 30 mars 2018

Långfredagen!

Då jag var barn, så fick jag inte ringa till kompisar på långfredagen. Det var nog den tråkigaste dagen på hela året.
Och visst har långfredagen något trist i sig, med tanke på Jesus krist, och hans korsfästning.
Under påskhelgen så är det något visst i kyrkan, mycket speciellt, och vackert.
Jag brukade gå till kyrkan under påskhelgen. Men med tanke på alla tråkigheter som vi har haft med sjukdomar och elände, så har jag tappat intresset för att gå till kyrkan.
Fast jag har inte glömt varför vi firar påsk .
Idag hade jag bjudit hit ungdomarna och Astrid. Therese, Christian och Astrid kom på förmiddagen, Sofie och Fredrik kom till kvällen. Så mysigt att ha alla samlade.
Astrid har inte fått börja äta godis ännu, så hon fick en gunga utav momo o mofa.
Jag ville inte ge Therese och Sofie något godis, utan jag målade ett par harar till dem. Rosa öron till peppar och gula öron till salt.
Det var kul för i höstas då Sofie fick se mina sa hon att hon ville ha sådana harar, då hade jag redan målat till tjejerna.

Min trevliga Långfredag har nu gått emot sitt slut. Jag har haft en toppendag med min älskade familj. Jag är så glad och tacksam att Stefan och jag har våra älskade tjejer, underbara svärsöner, och så vår älskade lilla Astrid.

Önskar er en fortsatt trevlig påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar