tisdag 5 september 2017

Konstrundan!

Första helgen i september är det alltid konstrunda i Tingsryds kommun. Tyvärr så hinner vi inte att åka iväg.
Jag har alltid kalas första helgen i september. Det hade jag även i år.

I lördags hann jag inte med någon konstrunda, men i söndags då våra gäster åkt, så gick jag ner till grannen.
Grannens dotter stickar så fina dukar. Min tanke var att köpa denna duk, men jag fick den i födelsedagspresent.
Ett stort tack Ingela.
Tänkte köpa en duk av grannen också, men fick även en duk av henne i present.
Stort tack Birgit.
Det är kul att ha, då jag vet var de fina dukarna kommer ifrån.
Här är min fina karaff, som jag fick av mamma o Erno. Mamma jobbar ganska så mycket på kupan. Jag har sagt till mamma att om de får in någon karaff så är jag intresserad. Den kommer att komma till användning. 🍷

Må väl!😘

4 kommentarer:

  1. Vilka fina dukar. Varje gång du lägger dem på bordet så tänker du på de som virkat de.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ligger på i vardagsrummet, den stickade på matbordet, och den virkade på soffbordet.

      Radera
  2. Så fina presenter du fick. Jag har en stickad duk som min mormor gjort och den är jag väldigt rädd om. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa dukar och en del porslin vårdar man extra ömt ❤️ typ ifrån min mormor o morfar 💞

      Radera