måndag 18 september 2017

En lugn helg!

Japp, denna helg har varit lugn. I lördags skulle Therese o Christian plocka svamp, så Astrid kom hem till mig, maxmys 💞
De fick 10 liter gula kantareller, och 10 liter trattisar med sig hem. 
Therese erbjöd mig lite svamp, men det är bättre att hon bjuder oss på middag.

Lördagskvällen var jag väldigt social, somnade på soffan vid 19-tiden, vid 21 sa Stefan till mig att gå upp till sängen. I går sov jag till kl 10, tror ni att jag har varit trött?

Jag har en tid varit sugen på smörgåstårta, så jag snodde ihop en i lördags.
Igår kväll smaskade vi, det var riktigt gott.
Och nu har hösten börjat göra intrång. Vi får njuta av de fina höstfärgerna. 🍂🍁

8 kommentarer:

  1. Löven börjar gulna här också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten är vacker me sina fina färgskiftningar.

      Radera
  2. Det finns gott om svamp i skogarna, tom jag har varit ute och plockat. Fast jag är rädd att halka på stenar/stubbar/grenar så jag vill helst ha sällskap.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar inte av att gå i skogen och plocka svamp, hur gärna jag ån skulle vilja.
      Men har mer än gärna Astrid hos mig.

      Radera
  3. Ja som det regnar nu så växer svampen i ilfart, nog ser jag svamp i skogen och nog finns det vildsvin i skogen också, till och med i våran trädgård.
    Fast som tur har de inte förstört något ännu bara bökat lite vid postlådan, 50 m från huset, alla i byn håller ögonen öppna och gevären laddade, hi hi . . . ja men det är sant.
    Rolf har satt en lampa 'rörelsevakt i ett äppelträd, det kan kanske skrämma lite.
    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen några veckor tillbaka så har vi grävling i trädgården, inte alls trevligt. men jag är glad att vi inte har haft vildsvin.

      Radera
  4. Grävlingar har vi varje år, det finns en lämplig plats för dem att bo i ca 300 m.från vår gård. Där de hälsar på många grannars gräsmattor och även våran de gör små hål och tar upp masken ur jorden. De är inte så hemska som vildsvinen för grävlingarna bara luftar gräsmattan, hi hi
    Jag vågar inte promenera de vanliga skogspromenaderna längre med Ludde just för de svinen finns där någonstans.
    Usch och tvi :((

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, grävlingen "bara" luftar gräsmattan, vi har inte haft vilsvin i vår trägår, men det har två av grannarna, vi har "bara" haft bakom ladugården.

      Radera