onsdag 27 september 2017

Både på gott och ont!

I måndags var jag inne på Växjö lasarett. Skulle läsa av min allergitest.
Det visade att jag är lite allergisk mot färgade syntetiska tyger, tex polyester, polyamid och akrylfiber, och eventuellt även kortison.
Så helst ska jag använda kläder i naturmatrial, typ bomull, ylle, linne, rayon, och viskos.
Fick även informationen om att jag ska tvätta alla kläder innan jag använder dem. Fast det gör jag allaredan. Jag tvättar även sockar innan jag använder dem.
Det är skönt att jag inte är super allergisk, men jag vill veta vad som ger mig det bedrövliga eksemet  i ansiktet.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Även om du nu är allergisk så underlättar det en aning när du fått veta vad som orsaker det hela. Jobbigt med allergi. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vill ju veta vad besvären kommer ifrån.

      Radera