lördag 5 augusti 2017

Kräft premiär!

Vi har en del kräftor kvar sen förra året. Ungdomarna har haft semester denna veckan, så i torsdags kväll bjöd jag till kräftskiva. En trevlig kväll, synd bara att Stefan jobbade, så han gick och la sig tidigt.
Igår kväll var det premiär på årets kräftfiske, kl 17,00 fick vi börja lägga i burarna. Jag hade maat burarna tills Stefan kom ifrån jobbet, på så vis kom vi ut strax efter 17,00. 
Vi hade haft både regn och åska, men som tur var hade det slutat tills vi gav oss ut.
Vi hade bestämt att vi skulle köra ut 6,30 idag, och vittja burarna. Jag slänger i allt under 12 cm, och kräftor utan klor.
Det var en dålig fiskenatt. Vi brukar få mer än dubbelt så många den första fiskenatten. Men vädret spelar stor roll.
Hoppas på bättre fiskelycka i natt.

2 kommentarer:

  1. Kräftor är inte min förtjusning, men smaken är så olika. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heller så förtjust i kräftor, men det är kul att fiska, rogivande ute på sjön.

      Radera