söndag 27 augusti 2017

Årets roligaste fest, Cykelfest!

I går var det åter dags.
Vi samlades vid skolan 16,30. Där fick vi tre brev var.
16,45 öppnade vi första brevet, där stod den Kyrkvägen 5. där skulle vi vara 17,15 på förrätt, det var vi och ett par till som cyklade dit, så vi var 6 personer, vi kände inte de andra två paren.
18,30 öppnade vi brev nr 2, på vår lapp stod det att vi skulle cykla hem, men det visste vi ju innan, vi fick 5 middagsgäster. Våra gäster känner vi mycket väl, våra barn är lika gamla.
21,45 var det dags för brev nr 3, vi skulle till Växjövägen 23 på dessert. Vi var 6 personer där.
Det är så himla kul. Måltiderna är roligast.
23,00 började efterfesten i bygdegården, vi var på väg dit vid 24-tiden, men så konstaterade jag att det var bättre att gå hem, sagt och gjort, vi gick hem.

Vilken kanonhelg vi haft!
Sofie och Fredrik kom hem i fredags, de var ute och fiskade kräftor.
De körde hem strax innan lunch i går.

Jag kunde sen förbereda maten, hann även med att sova innan cykelfesten började.

Idag har jag gått på halvfart. Småplockat lite. Diskade gjorde jag inatt.
I eftermiddag fick jag för mig att vi skulle köra ner till Astrid. Så passade tyckte Therese och Christian, så de bjöd på tacos. smaskigt!

Må väl! Och njut av det goda!

4 kommentarer:

  1. Vilken trevlig idé med cykelfesten! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har nog haft minst 12-13 stycken, det var 10-års jubileum för några år sedan, och vi har bara missat en fest.

      Radera
  2. Ett väldigt trevligt påhitt som jag har hört talas om innan, att folk cyklar till varann på olika samkväm och ett trevligt avslut-fest på en bygdegård. Vad kul att du orkade hänga med på allt, men säkert trött sen. Men ska man leka så ska man göra det ordentligt, hi hi . . .
    Jag har ju förstås läst om era föregående 'cykelfester' innan på bloggen, men alltid kul att få veta vad lilla Lisa hittar på . . .
    Alla år har du väl inte varit så pigg, eller ?
    Vi har våran 'byafest' varje år med olika värdfamiljer, det är flera byar som deltar och det är ett mycket trevligt sätt att träffa sina 'grannar' på.
    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är relativt pigg nu, men tur att vi gick hem istället för bygdegården. Alltid lika roligt med fest.
      Byafester är också kul. Vi ska ha vår byafest på lördag. Vi brukar då vara 20-40 personer, beroende på hur många barn/ungdomar som kommer.

      Radera