onsdag 10 augusti 2016

Inte lätt att veta!

Igår hade jag telefontid med min läkare på mag-tarm-mottagningen.
Hon pratade på och ställde en massa frågor.
Jag skulle ha tagit blodprover och avföringsprov typ 1 augusti, men det är inte lätt att veta om att jag skulle ha tagit prover, då ingen har berättat det för mig.
Läkaren undrade också om jag inte fått tid för en koloskopi under narkos i Ljungby, men jag har inte fått någon kallelse till det heller.
Koloskopi under narkos görs inte i Växjö.
Jaha... idag körde Stefan och jag ner till Tingsryd. Stefan passade på att jobba lite då jag var på vårdcentralen, därefter så var vi hos Therese, Astrid och Signe en stund.
Vi tar vara på varje tillfälle då vi får gosa med lilla Astrid.
Therese, Astrid och Signe var hemma här hela dagen igår, så himla mysigt.

4 kommentarer:

  1. Problem med postgången kanske...Jag har väntat på ett par glasögon, idag gick jag in och frågade efter dem, de var klara redan i förra veckan. De hade skickat sms till mig, men jag har inget sms fått.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det saknas sköterskor i sommar på mag-tarm-mottagningen. Men det var ingen skada skedd, det gjorde ju inte så mycket att provtagningen blev lite senare än vad läkaren hade planerat.
      Jag är nog också behov av nya glasögon.

      Radera
  2. Inte lätt när man inte får information... ont om personal och rörigt på sommaren? Fina vovvar! :)

    SvaraRadera
  3. Det är vårt lilla yrväder Elsa och dotterns hund Signe. De är för goa våra älskade djur. <3

    SvaraRadera