tisdag 23 augusti 2016

En fin höstdag!

Nu har sommarvärmen kommit tillbaka. Jag njuter.
Jag försöker också att göra lite granna, det jag tyar med. Plockar björnbär varannan dag, som jag sen fryser ner i väntan på den orken och lusten. Idag har jag gjort viltbiffar och tacojärpar, gott att ha i frysen.
Krassen som jag satte runt Lottas stubbe blommar så fint.
Vilken tur att Stefan inte har sågat ner stubben. Däremot så blev luktärten inte så mycket med. Men jag går och sniffar lite på de få blommor som finns.
Stefan och jag hade bilvård i lördags.
 Vi städade och tvättade min bil, den blev så fin. Tänk om jag bara hade orkat med att köra.
På kvällen hade vi bjudit hit Bettan och Jocke, alltid kul att träffas.

Och nu är vi åter ovänner, riktiga ovänner, jag och min kropp. Nacken är hemsk. Värken går upp i huvudet och ger mig yrsel. Ibland då jag vrider på huvudet blir jag så yr, det känns som om jag ska ramla omkull. Att sitta eller ligga och vrida huvudet, och känna att man trillar, då man redan sitter eller ligger ner är en hemsk känsla. Det går inte att beskriva. Värken går ner i bröstryggen, vidare ner i vänstra benet, och ut i hela vänsterarmen. Armen både sover och är bedövad. Fumlig och tapphänt med båda händerna.
Jag försöker att visa vem det är som bestämmer, tyvärr så är det inte jag som vinner.

Jag har fått öka upp mina värktabletter. Inte alls roligt då jag får sömnproblem och klåda som biverkningar. Igår kväll var jag jättetrött, så jag la mig kl 20,00, tittade på Sofias änglar. Då programmet var slut tänkte jag sova, men det tänkte inte min kropp.
Vid 01,30 gick jag ner till vardagsrummet, satte mig och stickade en stund på Sofies halsduk. Inte hjälpte det mig att somna, så vid tre-tiden var jag nere igen och då åt smörgåsrån med mjukost på.
Somnade någon gång efter 03,30.

Livet är en dans på rosor, fast jag stampar på vareviga rosentagg!!

6 kommentarer:

  1. Skönt med nystädad bil. Och det blomar så fint på din stubbe. krasse är tacksamt att så.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är nöjd med Lottad stubbe. Vad jag saknar henne

      Radera
  2. Så fin krassen är runt stubben. Jag sådde också krasse längs med ingången, men det blev inte alls som jag tänkt mig. Får väl göra ett nytt försök nästa år. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid kul att testa något nytt, och det blir inte alltid som man tänkt dig.

      Radera
  3. Jo, dansen kan allt vara törnebeströdd ibland. Annars lade jag märke till ordet tya, vilket får mig att tänka på Moberg, Raskens och Sven Wollter. Och Ida lelle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja tya inte Kal-Oska!
      Jag är en redi smålänning, långt ut i fingertopparna. Fast det har du kanske märkt.

      Radera