fredag 5 augusti 2016

Årets kräftfiske är nu igång!

Semestern fortsätter att rulla på. Kul att hitta på lite.
Så i onsdags bjöd vi hit våra goda vänner, Carina och Håkan. Alltid lika kul att träffas.
Tyvärr så började det att regna, så vi kunde inte spela mölky, som var planerat.
Igår kom Stefans kollega Persan och hans fru hit. Herrarna tog en tur upp i skogen, Anneli och jag tog hundarna på en promenad. Vi har haft Signe här hos oss.
Även gårdagen var mycket trevlig.

Stefan har jobbat lite till och från denna veckan, idag skulle han ner en vända till Tingsryd. Givetvis så åkte jag med ner till Astrid, okej även till Signe, Therese och Christian. Mys-pys!!
Ikväll har vi varit ute på sjön med kräftburarna. Även idag så kom det regn. vi var lite halvblöta då vi kom hem.
Stefan har en tid pratat om att han ville att vi skulle koka kräftsoppa. Så igår kväll sparade vi kräftskalen, eftermiddag kokade jag kräftsoppa, som vi åt då vi kom ifrån sjön. Soppan blev helt oätlig om ni frågar mig. Jag gjorde mig en sallad.

Spännande att se hur många kräftor vi får upp i morgon bitti.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar