tisdag 3 maj 2016

Sköna Maj välkommen!

Vi avslutade April med att först vara en heldag hos Sofie och Fredrik, de ville ha hjälp med sitt balkonggolv.
På kvällen var vi hos Bettan och Jocke, alltid gott och trevligt. Vi har i flera år åkt en pensionärsrunda. Dvs åker runt i olika byar, och kolla vad de olika personerna bor. Jan är duktig på att guida oss.
Första Maj tillbringade vi ute, Stefan målade fönstren i uterummet.
Och så var det dags att sätta lite fröer i trädgårdslandet. Dill, persilja, morötter, rädisor. Jag har förgrott potatis, som vi också satte ut.
Dahliorna skulle ju också ner i jorden. Blomlandet skulle grävas, och rensas.
Jag diskade vaserna och ljushållarna som vi har i uterummet förra veckan och i går städade jag i uterummet. Så nu ska jag bara köpa tyg och sy nya gardiner. De gamla har gjort sitt efter 20 år.
Nöjd med våra göro, så har jag idag gjort ingenting.
Eller jo, jag har suttit ute i solen och stickat.
Igår på stickcafe´t hade vi besök av Carin, hon har en garn affär, så hon brukar komma och visa upp lite nyheter. Jag skulle inte köpa något, men kunde inte låta bli. Jag vill ha en rosa sjal.
Det är tur att jag har mitt sticke, då kroppen och jag är ännu mera ovänner, och försöker att gå åt olika håll.

Må väl, och njut av solskenet!

6 kommentarer:

  1. Så fort solen tittar fram är det så mycket man vill göra. Förstår att du inte kunde låta bli och köpa garn. Garn är livsviktigt och ha glott om hemma. Hemska tanke om det en dag tog slut. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog ingen risk att garnet tar slut här hemma.- Jag har en hel del, och så beställde jag tio nystan igår.

      Radera
  2. Skönt när allt är i jorden i trädgårdslandet.
    Hos mig är trädgården klar men inte trädgårdslandet. Väntar på en odlingstunnel innan jag sätter igång där. Nu hade vi beställt ett men råkade beställa bara plasten och inga stålrör. Ska vi göra en efterbeställning tar det väl tre veckor innan de kommer. Känner mig inte uppåt just nu, massor med småplantor överallt, har lust att slänga alltihop.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trist då det blivit en miss i beställningen

      Radera
  3. Sköna Maj kom med sol och värme, sommar på direkten och man tappar hakan, hi hi . . .
    Det blev fullt upp med göromål sen vi kom hem från Irland, vi hade mycket trevligt där med bättre väder än i Sverige. Skulle sätta in lite bilder på bloggen men då är datorn offline.
    Den vill väl säkert vila mer, jag har inte tid att bråka med den.
    Så jag får skicka hälsningar från mobilen.
    Vädret ska bli toppen hela lång helgen
    och jag önskar dig allt gott.
    Må väl kramar/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att få ett livstecken ifrån dig. Jag har verkligen saknat dig

      Radera