onsdag 25 maj 2016

Arbetsmyran farmor!

Igår då Stefan körde från jobbet, hämtade han upp sin mamma. Hon var här i helgen och rensade i sitt hallonland, men hann inte att bli färdig.
Farmor jobbade i landet tills jag sa att det var läggdags. Och idag har hon fortsatt.
Nu är landet färdigrensat, så nu får vi hålla koll, och vattna så det blir lite hallon.
Farmor märkte inte ens av att jag åkte till sjukgymnasten.
Då jag var färdig hos sjukgymnasten så hade Therese bestämt sig för att köra hem mig. Skönare både för henne, Astrid och Signe att vara här hemma i trädgården.

Jag pratade med sjukgymnasten om att jag har mera ont nu, men jag gör ju mera, och lyfter mera nu när Stefan har ont. Vi kom även in på att jag nu tömmer diskmaskinen, vilket Stefan brukar göra.
Sjukgymnasten sa att vi kanske skulle pausa med maskinen och diska för hand, för att ha mindre disk att sätta upp i skåpen.
I kväll funderade jag på detta, men kom fram till att jag diskar mycket i maskinen, för att slippa diska för hand. Det är faktiskt påfrestande att diska för hand. Och så tömmer jag inte allt på en gång, utan börjar på morgonen, och är färdig lagom tills det är dags att laga middagen.

Det gäller att tänka till, och tänka om!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan diskmaskin. Det är så urbota trist att handdiska. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så slipper man att se disken, för en diskbänk full med disk är ju fruktansvärt att se.

      Radera